vrijdag 5 oktober 2012

Bah...

Ik loop naar de brievenbus en vind een aan mij geadresseerde brief van een afzender die ik totaal niet ken. Vind ik al vreemd. Blijkt er alweer zo'n standaard 'kies mij' formuliertje in te zitten met niets van commentaar of uitleg of niets. Denkt er nu werkelijk iemand dat je daarom dan het bolletje naast hun naam zal kleuren? Ik heb een hekel aan al die borden langs de straat (ik vraag mij af wie eigenlijk niet), ik vind het een gigantische papierverspilling om alle mensen die folders in de bus te bezorgen (wat mensen met hun tijd doen is hun probleem) en ja, ik begrijp het dat iedereen inspanningen wil doen en graag verkozen wil worden, maar op gemeentelijk vlak in een klein stadje als dat waarin ik woon stemt waarschijnlijk zo goed als iedereen op die persoon die ze gewoon graag hebben ongeacht de partij waar hij of zij toe behoort. Of ben ik daar dan weer te naïef in? En voor de provincie of België weet elk één ook wel zonder al die papieren welk kleurtje het beste past, niet? Trouwens, als je echt bewust een bolletje wil kleuren, dan kan je nog altijd allerlei testjes gaan doen op het internet om te weten wie ongeveer hetzelfde koos als jij zelf (Het Nieuwsblad bv.) en als bij wonder kwam de persoon waarvan ik op voorhand had beslist dat hij/zij mijn bolletje zal gaan krijgen als heel compatibel uit de bus. Wil er nu alstublieft iemand een tijdelijk brievenbusstickertje uitvinden waarop staat 'geen verkiezingsdrukwerk alstublieft, ik weet al voor wie ik ga stemmen'.

3 opmerkingen:

Carlak en Marte zei

Helemaal mee eens ! ik word 'zot' van al die propaganda, het is totaal onnodig en de verspilling is enorm.

Sarah zei

We hebben het er onlangs ook nog over gehad. Precies of een foto van een politicus gaat mij overtuigen om erop te stemmen.

Marina zei

De jongste roept hier al van ver, als de zoveelste auto stopt mat verkiezingsfoldertje, 'niet in onze brievenbus' :)
Wat ik nog strafer vond is dat een bepaalde partij gewoon het lef had om twee enveloppen te verzenden op naam van mijn kinderen, 19 en 21 jaar, denken ze echt dat mijn kinderen beinvloedbaar zijn of daar zelf niet over na kunnen denken.