zaterdag 13 oktober 2012

Bijna jarige.

De papa is bijna jarig en dus hebben we een minifeestje gepland.
Hij zit de hele namiddag in Roeselare omdat Willem er mocht mee doen aan een wiskundewedstrijd. Best wel spannend, maar het is best dat ik niet in de buurt ben. Ik zou Willem nerveus maken en Willem mij. Maar ik vind het eigenlijk ook maar niets dat ik nu echt niet weet hoe het met mijn grote jongen gaat. Want testen en wedstrijden en Willem blijven toch een niet zo'n goede combinatie. Maar er hangt uiteraard niets van af en we zien wel hoe hij het er van af brengt. Het is trouwens voor vijf en zes en hij zit nog maar in vijf.

Dit prutste ik in elkaar om op tafel te zetten met kaarsjes er in.
 En dit prutste ik in elkaar voor mijn broer (peter van de tweede zoon) en mijn tante (meter van de jongste zoon) die ook nog deze maand jarig zijn.

Maar het voordeel van de wiskundewedstrijd is dus dat Wim het huis uit is. We (= de drie jongste en ik) hebben het huis opgeruimd en versierd, zijn naar de winkel gereden om heel veel kaas en stokbrood en hebben de tuintafel binnen gezet en gedekt, want straks komt er familie over de vloer als verrassing voor mijn ventje. Ik hoop dat hij een gezellige avond heeft en dat hij geniet van de kaas. 

2 opmerkingen:

k@t zei

numero uno??

de Libbrechts zei

Nee, k@t, hij is niet de eerste, dat is een andere Willem, maar hij gaat wel door naar de finale op 10 november. En dat ondanks de traantjes achteraf en het niet invullen van vijf vragen. We gaan hem nog eens heel goed moeten uitleggen dat als hij het echt niet weet, dat hij moet gokken, want het is niet met een -1 score. Deed er bij jou ook eentje mee?